lørdag 23. mai 2009

La humla surre

I dag har jeg testet ut fotostativet, ganske fiffig og nyttig sak. Men skal man knipse humler må man ha tålmodighet. Stilte inn stativ og kamera, og ventet. Ingen humle til min ferdig "blomst med kamera på vent oppstilling". Men da jeg gikk litt rundt, fikk jeg knipset noen humler. Siden jeg er nybegynner på makrofotografering, fotografering generelt i grunn, er jeg fornøyd bare jeg får med rumpa til ei humle. Og ekstatisk om jeg får med litt lugg, som på pønkehumla på nederste bilde.
Her har jeg jazza opp fargene litt, bilde fikk et litt drømmeaktig preg syntes jeg.

3 kommentarer:

  1. kjempekule bilder. Dette må du lære meg når jeg skal begynne med macrolinse

    SvarSlett
  2. Takk, har tatt helt av på makrolinsebruk. Men har ikke fått til noen skikkelige makrobilder, blir nærbilder av humlerumper som du ser;)

    Har desverre ikke stort å lære bort, men kom deg på flickr og gruppa twitter photo challange, twphch. Det er kjempestas.

    SvarSlett
  3. Kjempe fine bilder!! Du er flink ;O)

    SvarSlett