søndag 5. juli 2009

Hysterisk kjærring, eller forberedt på alle eventualiteter

Til uka skal jeg ta ferja fra Vippetangen til Bleikøya, greit nok. Jeg har tatt den flere ganger før. Men i går kveld startet jeg plutselig å tenke på konsekvensene hvis det skulle skje noe. Aleine på ei ferje med to bleiebarn fastspent i en vogn, skjer det noe da er man i trøbbel.

Derfor tenkte jeg at redningsvester, det må jeg ha. Klart jeg må ha det når jeg drar aleine med barn i båt, det bør jo barn i båt alltid ha. Men, regnes en ferje for et transportmiddel til vanns hvor redningsvest er nødvendig? Og har det skjedd noen ulykker med noen av Vippetangferjene ut til øyene? Når tanken om redningsvest først har meld seg kan jeg ikke la vær å skaffe det til veie før vi går om bord en ferje fra Vippetangen. Det ville vel være uansvarlig, eller?

Om noen lurer, bildet skal illustrere kylling/feighet selv om det egentlig er en hanefar jeg laget rundt påsketider. Ferietid for småbarnsforeldre er den travleste tiden på året;)

4 kommentarer:

  1. Hmmm.. hysterisk kjerring er vel å trekke selvkritikken litt langt. Men mor som engster seg en smule for mye vil jeg vel si. Jeg vil nok også si at det å la barna sitte med redningsvester på seg på ferga fra Vippetangen er å dra det engstelsen sin litt for langt. Da må du jo la barna ha vester på seg, ombord i enhver ferge eller hurtigbåt du skulle komme ombord i. Noe jeg vil tro vil være ganske hemmende for barna.

    Så ikke gjør det. Jobb en smule med deg selv. Lykke til!:-)
    Jeg kjenner til følelsen, men noen ganger må man bare prøve å la fornuftige mamma og ikke reddemamma slippe til.

    SvarSlett
  2. Slike tanker nærmet seg ikke undetegnede i 20årene, noe skjer når man eldes;)

    SvarSlett
  3. Det høres litt voldsomt ut, men jeg er ikke mamma selv :-)

    SvarSlett
  4. Kjenner meg igjen! I natt tordnet det og lynte noe så sinnsykt her - strømmen gikk også...og jeg ELSKER lyn og torden! Står klistra til vinduet for å få med meg alt =D MEN...så var det det da, at vi har jo barn i huset, og da blei jeg plutselig litt redd for at lynet skulle slå ned her, så da blei lyn plutselig ikke så morro lenger likevel =P Selv om det egentlig var det...! Har forresten konkurranse i bloggen min hvis du er interessert =)

    SvarSlett