tirsdag 8. september 2009

Oslo reptilpark

De to eldste barna, to tantebarn og jeg var i Oslo reptilpark for noen uker siden. Det er et artig sted å ha med seg kamera, men nokså utfordrene da reptilene er bak skittene glassruter. Det gjør fotgrafering en smule vrient, i tillegg er det smått med lys. Derfor er det en nødvendighet med stativ om man ønsker å få noenlunde greie resultater. Takket være min forutseende samboer hadde jeg det med den dagen og fikk derfor tre bilder jeg er relativt fornøyd med.

Det øverste bildet med den grønne koseklumpen er redigert i Colour efex pro, for å "gjemme" skitten på ruta. Så på tross av at jeg er en novise både i foto og bildebehandlingsverden syntes jeg selv at bildet kom heldig ut av bildebehandlingen denne gangen. Jeg går fort i fella med å ta i bruk for mange av mulighetene, men denne gangen var det nødvendig med litt overdrivelse for å få bort det uønskede.
Slik er orginalbildet:
















Jeg er med i TwitterPhotoChallange gruppa på flickr og den uka jeg var i Oslo reptilpark var temaet former, linjer og kurver. Disse bildene ble og tatt med det i tankene:


2 kommentarer:

  1. Flotte bilder, på en skummel måte.
    Den bleke saken nederst var bare helt utrolig ekkel. Som en lang, mønstrete medisterpølse med hode på.

    SvarSlett