lørdag 20. september 2008

Brusstopp

Hjelp, nå må jeg slutte med all denne lettbrusen. Får jo f...n ikke sove!!!
Jobber jo ikke bare med miljøprofilen min, jobber vel strengt tatt med meg selv på flere plan om dagen. I første omgang er det vel helsa, er jo liksom det som skal være det viktigste om man skal være litt korrekt. Men, da er jeg jo ikke ærlig og det skal man jo være. Jeg vil bli fit.....

Men, veien dit er jo milevis, så jeg får nøye meg med at de gamle klærne "pre" tette fødsler skal passe. Er jo et relativt tungt mål å nå i seg selv.

Så, jeg har nå startet å trene. Startet for en mnd siden, og føler at jeg har fått til endel på tross av barn overalt og litt lite egentid. På kostfronten er det ikke så halv gæærnt heller, men når helga kommer så skjer det jo en og annen glipp. Problemet er vel i stor grad min hang til sukkerfri colabrus, my drug of choise er tab-xtra. Innbiller meg selv at det må være lov, for da får jeg dekket søtbehovet med noe "ufarlig". Ufarlig i denne sammenheng vil si, kalorifattig. Men jeg må jo si det at overbevisningen min tidvis rakner, har vel en viss fornemmelse om at den brusen opprettholder og forsterker søtbehovet. Dessuten føler jeg meg litt white trash med brusglasset ved min side gjennom hele uka mens jeg ser tomflaskene hoper seg opp.

Tror høstens store satsing skal være å kutte ut brus, og kutte ut noe er jo aldrig lett så jeg får vel erstatte det med noe. Vann drikker jeg mye av uansett, så te får vel bli mitt nye drug of choise. Jeg pimpa påskete over en lav sko i påsken, dessuten så har jeg jo et helt lager med te. Er litt sånn notorisk tehandler, som ikke drikker så mye te. Tror det henger igjen fra Natur og Ungdom tia. Innbiller meg at jeg liker å sitte inne på en kald høstkveld med stearinlys, teppe, varm te og en god bok. Når sannheten er at jeg sitter inne under spotlightene, ser tv og drikker brus på tross av at jeg faktisk liker det førstnevnte. Det siste er liksom bare mer tilgjengelig på et vis, sikkert bare vås men blir lett til at tv`n fanger........Sukk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar