søndag 21. september 2008

Urbane uttrykk i åpne strøk

I en av Oslopressens aviser så jeg en litt søt notis her om dagen. Det var noen gatekunstnere som hadde forvillet seg opp til Lofoten, og spurt om lov før de startet med å sette kunsten sin på nedslitte og falleferdige hus. Vet ikke om hva som var søtest, gatekunst i havgape eller at de hadde spurt om lov. Men, resultatet må jo glede de som ferdes der oppe. Jeg, som bare så et lite bilde i avisa ble jo henrykt over det jeg så. Dermed fikk jeg lyst til å vite mer om kunstnerene bak dette prosjektet. Det eneste jeg vet om gatekunst er at det er en som kaller seg Banksy, som de færreste har sett. Men de fleste har hørt om.

Kunstnerne i dette prosjektet kalte seg dolk & pøbel, dermed var det jo bare å google i vei og man fikk opplyst seg selv en smule. På hjemmesiden til kunstnerkollektivet Wooster var det ennå fler bilder, legger inn noen da jeg syntes de var fine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar